شهید اسمــاعیل رضـــایی عبدالملکی

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید اسمــاعیل رضـــایی عبدالملکی

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید اسمــاعیل رضـــایی عبدالملکی

آنچه ملاحضه می فرمائید در مورد شهید والا مقام اسماعیل رضایی عبدالملکی از شهدای دانش آموز شهرستان نکا می باشد که به همت اعضای جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران پژوهش و ارائه شده است . انشاءالله مورد قبول قرار گیرد.
نام پدر : رمضان
تاریخ تولد : 1351/04/09
تاریخ شهادت : 1365/12/14
محل تولد : نکا
گلزار شهدای نوذرآباد نکا
نحوه شهادت : اصابت تیر و ترکش
محل شهادت : شلمچه - عملیات تکمیلی کربلای 5
منتظر نظرات و پیشنهادات و اطلاعات شما هستیم.

۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

به نام آنکه حرکتم را با یاد او و ادامه حرکتم به عشق او و انتهای حرکتم به او ختم شده . فرمانروای آسمان ها و زمین ؛ دانای آشکار و نهان ؛ قادر بی همتا و صاحب روز جزا . او که مرا آفریده و هدایتم کرد ، بوسیله ی پیامبرانش بالاخص محمد ص و امامان معصوم و باقی گذاشت مهدی عج را جهت داد خواهی از ظالمان و بر انگیخت خمینی را به نیابتش تا ره گشای انقلاب جهانی مهدی عج باشد و وعده نمود مستضعفین را به وراثت و حکومت بر زمین و بشارت داد مومنین را به پاداش بزرگ و مشرکین را به عذاب دردناک. و برپا می دارد قیامت را تا جزای اعمال بندگان به عدل بپردازد .

... و امت ما این سعادت را یافت تا ایمانش را اثبات کند و با ایثار جان و مالش ، دین محمدی را ترویج دهد و درخت اسلام را با خونش آبیاری کند و خالصانه بانگ بر آورد که ای یادگار محمد و مهدی صاحب زمان ، ای خمینی عزیز ما به راهت ایمان داریم و جان ناقابلمان را در راه اعتلای اسلام عزیز بر کف نهاده و از جنگ هراسی نداریم. اینکه آیه های قران را با ایمان تفسیر نمودی و ترفند های شیطان را بر ملا ساختی ، ما ملت اسلام از غیر تو فرمان نمی بریم و به راه تو که همانا راه خداست دل بسته ایم و در پیمان خود به یاری حق پا بر جا خواهیم بود تا پوزه کفر جهانی را به سرکردگی آمریکا به خاک مالیده و مستضعفین را بر مستکبرین غالب گردانیم.

... و شما ای برادران و خواهران عزیز بدانید که برادر کوچکتان در راه اسلام قدم گذاشت و تنها از امامش تبعیت کرد و جز پیروزی اسلام و فتح کربلا و قدس هدف دیگری در سر نداشت و در این راه از جان گذشت ؛ از شما نتظار دارم که این طریق الهی را به همت والای خود ادامه دهید و دست از حمایت اسلام بر ندارید اگر طالب سعادت دو عالمید...

... سعادت دو عالم در سایه ی اطاعت از ولایت فقیه است ؛ تمام موشک ها ؛ راکت ها ، توپ ها ، خمپاره ها اگرچه ظاهرا خرمشهر و دزفول و اهواز را ویران کرد و یا قصر شیرین و هویزه را به تلی از خاک مبدل می سایزد . اما تمام یورش ها و دد منشی های صدام و حامیانش برای محو اسلام عزیز و تسلط بر جان و مال مسلمین است. امت حزب الله وحدت کلمه را حفظ کنید و از منادیان تفرقه دوری نمائید و از یاد خدا غافل نباشید

ای مردم اگر می خواهید اسماعیل را فراموش بکنید ؛ بکنید. ولی راه اسماعیل راه حسین ع است ؛ فراموش نکنید.

میثم میثم
۰۳ شهریور ۹۵ ، ۲۰:۴۱ موافقين ۰ مخالفين ۰ ۱ نظر

تولد [سن هنگام شهادت 14 سال و 8 ماه]


شهید اسماعیل رضایی عبدالملکی (1350_1365) متولد روستای زیبای نوذر آباد شهرستان شهید پرور نکا استان مازندران است. اسماعیل رضایی در خانواده‌ای با ایمان و دوستدار اهل بیت علیه ‌السلام  متولد شد ، مادرش هنده غمگین و پدرش رمضان نام داشت.

 

تحصیلات ؛ خانواده و ازدواج [متوسطه][مجرد]


اسماعیل رضایی در سایه محبت های پدر و مادر پاکدامن و مهربانش دوران کودکی را پشت سر گذاشت و بعد وارد مدرسه شد و به فراگیری تحصیل پرداخت ، تحصیلات را در مقطع متوسطه با موفقیت پایان رسانید .شهید بزرگوار مجرد و فرزند ششم خانواده بود.

 

شهادت [بسیجی_لشکر 25 کربلا_شلمچه][عملیات تکمیلی کربلای5][شهید سال هفتم جنگ تحمیلی]


اسماعیل رضایی در عضویت بسیجی و در لشکر 25 کربلا به اسلام خدمت می کرد که در 1365/12/14 هجری شمسی در شلمچه و در عملیات تکمیلی کربلای پنج شهد شیرین شهادت نوشید و در جوار رحمت الهی جای گرفت . پیکر پاک شهید رضایی پس از سال ها مفقودالاثر بودن در مورخه 1374/05/08 تشییع و در زادگاهش نوذر آباد دفن شد. سلام و درود خدا بر روح پاک و مطهرش.

میثم میثم
۰۳ شهریور ۹۵ ، ۲۰:۴۰ موافقين ۰ مخالفين ۰ ۰ نظر